ПОДОРОЖ У STEM

   Ми живемо в такий час, коли зміни постають дуже швидко. Освіта ж існує для того, щоб допомогти дитині впевнено увійти в самостійне життя. І для цього їй потрібно йти в ногу з вимогами швидкоплинного часу. Сучасні учні, представники покоління Z, прагнуть визнання. І розкрити їхні здібності, сформувати ключові компетентності – місія ліцею «Елітар». Саме тут створено освітнє творче середовище, де ліцеїсти, під керівництвом креативних педагогів, у тісній співпраці із науковцями, мають можливість займатися науково-дослідницькою діяльністю, використовувати сучасні цифрові вимірювальні комплекси, знайомитися із STEM-технологіями та сучасними інноваційними освітніми трендами.

   Педагоги ліцею Елітар орієнтовані на інтеграцію елементів науки, математики, інженерії та інформаційних технологій у навчальній діяльності і в першу чергу на уроках природничо-математичного спрямування. У ліцеї створюються умови для впровадження базових засад STEM-освіти. Опановуючи науку таким чином, кожен із учасників освітнього процесу – і вчителі, і учні – постійно перебувають у творчому пошуку й шукають відповіді на свій запит, обирають власну траєкторію руху і прямують до поставленої мети.

   Починаючи з 2018 року в ліцеї активно підтримуються усі заходи в рамках STEM-освіти. Творчі майстерні вчителів інформатики, фізики, хімії дали хороший старт для усіх педагогів ліцею саме в плані ознайомлення і перспективи упровадження технології. На базі закладу проводяться семінари для освітянської спільноти міста та області. Цікаві хакатони – STEM-проєкти з програмування представляють і дівчата, і хлопці. Програмні комплекси на елементах Arduino, робототехніки щорічно відзначаються як кращі Startup-розробки, окремі учні отримують стипендії.

   11 жовтня відзначається національний День дівчат в технологіях в рамках проєкту «Дівчата STEM»: освітня програма, яка змінює майбутнє дівчат. Ця щорічна подія приурочена до Міжнародного дня дівчат, під час якої дівчата мають змогу відвідати технологічні компанії, познайомитися з їх діяльністю та побачити, як дівчатам і жінкам можна будувати свою кар’єру у сфері технологій, а також продемонструвати школярам та студентам, що наука та технології – це цікаво, а розвиватися в STEM-напрямах можуть не тільки хлопці. Сьогодні все більше дівчат очолюють керівні посади, займаються наукою і розробляють нові програми.

   Проект реалізується вже третій рік Центром «Розвиток КСВ» за підтримки компанії SAP. Цьогорічна програма реєстрації «Дівчата STEM»  триватиме до 9 грудня. Щороку Центр «Розвиток КСВ» обирає ТОП-20 надихаючих жінок у STEM. Це менеджерки, керівниці різних компаній, науковиці тощо. Це жінки, які досягли великого успіху на своєму кар’єрному шляху, і саме вони стають менторками для дівчат-учасниць. Дівчата реєструються, заповнюють google-форму і додають відео, відповідаючи на три ключові запитання: 1. Чому дівчата хочуть працювати у напрямку STEM? 2. Яка їхня ціль у житті? Чого хочуть досягти? 3. Навіщо їм менторка, чим вона може допомогти?

   Дівчата 9 фізико-математичного класу Рівненського природничо-математичного ліцею «Елітар» активно долучилися до компанії «Дівчата STEM». В рамках участі у проєкті 11 жовтня відбулася подорож у STEM-лабораторію Здолбунівського вищого професійного училища залізничного транспорту. Народна мудрість: «Краще один раз побачити ніж сто разів почути» виявилася актуальна як ніколи. Адже стільки всього уже відомо про  STEM, що здавалося нічим уже нікого не здивуєш. Але все виявилося набагато цікавіше. Перше що вразило – це сучасний дизайн та стиль самих приміщень лабораторії. До нього долучилися самі студенти, адже багато з них опановують будівельні професії. Оснащення лабораторних кімнат – це інша історія. Інтерактивна 85-дюймова панель із програмним комплексом MozaBook, ноутбуками hollypack використовуються у навчальному процесі при вивченні основних дисциплін, а демонстрація різноманітних дослідів, експериментів тощо підвищує ефективність навчання, робить його цікавим та захопливим. Станки із числовим програмним управлінням доступні усім бажаючим студентам, які пройшли навчальний курс і володіють відповідними навичками роботи з пристроями. Практична лабораторія дронів – це ще один новий сучасний вид  пристроїв, про які до недавнього часу мало що було відомо. В останні 7-8 років ці технології надзвичайно стрімко увійшли в наше життя, особливо це активно використовується в зоні ООС. Окремо хочеться розповісти про 3D-принтери і моделі, які є можливість створювати. В лабораторії учні мали змогу оцінити окрім простих моделей,  надзвичайно складні конструкції, такі наприклад, як моделі рук різних розмірів, чобіток тощо, виготовлені із різноманітних матеріалів. Цікаво та змістовно екскурсію для дівчаток  провів Володимир Левшенюк, кандидат наук, керівник  STEM-центру, про що свідчать фотоілюстрації. З хорошими враженнями та позитивними емоціями і бажанням навчатися у такій лабораторії поверталися ліцеїсти з STEM-центру.

Надія Желюк, класний керівник 9 фм класу

БІЛЬШЕ ФОТО…

Ви можете залишити ваш коментар, або зворотне посилання з вашого сайту.

Залишити відгук

Top